• +361 400 33 05

Fényszóró felújítók

Termékismertető

A 4.5 oz (kis) HRD lakk 3-4 pár fényszóró/autó felújításához elegendő. A Headlight Renew Doctor (HRD) termékcsaládot megjelenése óta több, mint 1000 bolt forgalmazza az Egyesült Államokban 42 államban, a világon 11 országban, köztük Magyarországon az Atlas Bt. egyedüli hivatalos viszonteladóként. A termék speciális összetevőinek köszönhetően kiemelkedő a piacon a tartósságot (3-5 év! ) és ellenállóképességet tekintve, és akár 10 perc elegendő egy pár fényszóró javításához.


Használati utasítás


Technikai adatok

Űrtartalom:       4.5 oz (~133 ml)
Tartósság:       3 - 5 év
Felhasználható:       3 - 4 pár fényszóróhoz
Fényszórónként:       akár csak 600 Ft+ÁFA!

Termékismertető

A 15 oz (nagy) HRD lakk 15-18 pár fényszóró/autó felújításához elegendő. A Headlight Renew Doctor (HRD) termékcsaládot megjelenése óta több, mint 1000 bolt forgalmazza, az Egyesült Államokban 42 államban, a világon 11 országban, köztük Magyarországon az Atlas Bt. egyedüli hivatalos viszonteladóként. A termék speciális összetevőinek köszönhetően kiemelkedő a piacon a tartósságot (3-5 év! ) és ellenállóképességet tekintve, és akár 10 perc elegendő egy pár fényszóró javításához.


Használati utasítás


Technikai adatok

Űrtartalom:       15 oz (~440 ml)
Tartósság:       3 - 5 év
Felhasználható:       15 - 18 pár fényszóróhoz
Fényszórónként:       akár csak 535 Ft+ÁFA!

Termékismertető

Kérésre elkészítjük a kívánt méretű csomagot, amely tartalmaz minden szükséges kiegészítőt, hogy el tudja végezni a fényszóró felújítását:

  • HRD lakkot

  • maszkoló szalagot és papírt

  • tisztító kendőket és

  • csiszoló papírt vagy kockákat.

A kép illusztráció.


Használati utasítás


Technikai adatok

Űrtartalom:       csomag méretétől függ
Tartósság:       3 - 5 év
Felhasználható:       csomag méretétől függ

Fényszóró felújítás

Egyre gyakoribb, hogy az új járműveket műanyagból készült fényszórókkal látják el. Ebben az ismertetőben megemlítünk néhány előnyt az üvegből készültekkel szemben. A korszerű fényszórókban a külső búra nem vesz részt az előírt megvilágítás kialakításában, ezért teljesen simára készíthető, súlya kisebb, mint az üvegből készülteké, tetszőleges megjelenésű formára alakítható stb.

Ezek az új lencsék polimetil-akrilát és polikarbonát alapanyagokból készülnek. A korábban alkalmazott üveg egyetlen fő előnye a külső behatásokkal szembeni jóval nagyobb ellenállás volt. Gondolunk itt a napsugárzásra (UV sugárzás), vegyszerekre (tisztítószerek), mechanikus karcolódásra.

Ezekkel a behatásokkal szemben az alkalmazott műanyagok önmagukban védtelenek voltak, ezért a gyártás folyamán a lencsék homlokfelületét egy speciális, színtelen lakkréteggel vonják be, amely hosszú évekre biztosítja a védelmet.

Ez a lakkréteg új állapotban szinte nem is látható, korosabb, már elszíneződött fényszórókon azonban könnyen kivehető. A lakkbevonatok élettartama azonban korlátozott, vannak olyan gyártmányok, amelyeken már néhány év után jelentkeznek az elváltozások.

A fényszóró jellemzően kétféleképpen mehet tönkre:

  • mechanikai, amikor is a külső és belső behatástól felületi feszültség keletkezik a lakkrétegben és hajszálrepedések keletkeznek a felületén. Ebbe a pókhálószerű repedéshálóba a különböző maró vegyszerek behatolva különösen nagy rombolást végeznek, károsítva már magát a műanyag lencsét is, akár annak törését is okozva

  • kémiai, amikor a lakk anyaga az UV sugárzástól, az autósamponok egyes összetevőitől és más vegyi anyagoktól foltosodik, majd később elszíneződik, akár 50%-al is csökkentve a fényáteresztőképességet.


Összefoglalva

A műanyag fényszórólencsék elszíneződésének az oka - néhány kevés kivételtől eltekintve - nem magának a lencse anyagának, hanem a lakkbevonatnak az elváltozása.

Erre már sokan rájöttek, az internet tele van fényszóró polírozást kínáló vállalkozásokkal és házilag elvégezhető módszerekkel. Ezeknek a módszereknek két hibájuk van:

  • mivel eltávolítják a lakkréteget, ugyan a lencse fényes és átlátszó lesz, de védtelen a fent említett hatásokkal szemben

  • viszonylag hosszadalmasak az eljárások és az eredmény nem garantálható.

A problémára a HDR készítményei kínálják a megoldást, mivel a felújító készlet tartalmazza a lényeget, a speciális lakkot, és a javítás rendkívül gyorsan, kizárólag kézi munkával elvégezhető.

Természetesen a mélyebb karcolásokat, sérüléseket a lakkfelújítás technológiai idejénél csak hosszabb idő alatt lehet elvégezni.

Létezik és ritkábban alkalmazzák is (pl.: néhány Valeo gyártmány esetén) azt az eljárást, amikor a búra anyagába kevernek UV sugárzás ellenállóképességet növelő anyagot.

A lakkozott búrák esetén is előfordulhat, jellemzően nem jóváhagyott (rossz minőségű) izzók esetén - amelyek nagyságrendekkel nagyobb UV sugárzást bocsátanak ki a megengedettnél - hogy a búra anyaga ettől a belülről érkező sugárzástól elváltozik.

Ezért tanácsos a munka megkezdése előtt egy kis felület megcsiszolásával meggyőződni, hogy valóban a külső lakkbevonat elszíneződésével állunk csak szemben, mert a HRD által nyújtott eljárás ennek a javítását teszi lehetővé.

Vissza a termékekhez


A fényszóró felújítás menete

FONTOS! A megfelelő eredményhez a következő feltételeknek kell teljesülniük:

- alacsony páratartalom (~ 40-60%)

- hőmérséklet optimálisan 20 - 25 °C között

- a matt/sárga réteg maradéktalan eltávolítása

A száradás ideje nagymértékben függ a hőmérsékleti viszonyoktól. A bent megadott száradási idő 25 °C, száraz levegőre vonatkozik. Kedvezőtlen körülmények esetén akár 20-25 perc is szükséges lehet a teljes száradáshoz. Hűvösebb, különösen párás időben ajánlatos a fényszórót bekapcsolva felmelegíteni, illetve a lakkot forró vízbe állítani. Ha a kifújt lakk nehezen szárad, hőlégfúvóval (akár hajszárítóval) gyorsítható a folyamat.

0-s lépés

A felújítás menete videón is megtekinthető honlapunkon a Galériában, vagy a következő linken: https://youtu.be/Bm0DYp-5CHw

1-es lépés

Maszoklás

Maszkolópapírral és ragasztószalaggal takarjuk le a fényszóró környezetét (maszkolás). Ajánlatos a takarópapír széleit (sarkait) is leragasztani, továbbá a fényszóró kontúrját egy plusz ragasztószalaggal körberagasztani.

2-es lépés

Maximum 100-as csiszolópapírral/csiszolókockával csiszoljuk le a fényszóró felületét. Egyes fényszórók sárgás, mások szürkés elszíneződést mutatnak. Mindkét fajta elszíneződött réteget teljesen le kell csiszolni. (2/2) Ezután a 600-as csiszolópapírral folytassuk a csiszolást, amíg a papírra a csiszolat szemcsésedése megszűnik. (2/3) Végezetül az 1000-es csiszolópapírt megnedvesítve csiszoljuk át a fényszóró teljes felületét. NEM kell felpolírozni a felületet, a lakk ráfújása után fog kifényesedni a fényszóró.

3-as lépés

Csiszolás

Ezután a 600-as csiszolópapírral folytassuk a csiszolást, amíg a papírra a csiszolat szemcsésedése megszűnik.

4-es lépés

Végezetül az 1000-es csiszolópapírt megnedvesítve csiszoljuk át a fényszóró teljes felületét. NEM kell felpolírozni a felületet, a lakk ráfújása után fog kifényesedni a fényszóró.

5-ös lépés

Egy portalanító kendővel (pl.: „mézeskendő”) töröljük át a fényszóró egész felületét teljesen megtisztítva a csiszolat porától.

6-os lépés

Az utolsó művelet előtt legalább 3-4 percen keresztül rázzuk a lakkot tartalmazó flakont. Egyenletesen vigyünk fel a fényszóró teljes felületére egy réteg lakkot. Hagyjuk 2-3 percig száradni (lásd: "FONTOS" megjegyzés). Ezután fokozott figyelemmel a megfolyásra fújjunk egy második réteget a felületre. (Próbafújás végzése ajánlott a fényszórón történő használat előtt.)

7-es lépés

Amennyiben a lakk használata után ködös a fényszóró felülete, hőlégfújó pisztollyal vagy hajszárítóval 20-30 másodpercig melegítse a kezelt részt, így a fényszóró ismét gyári fényében ragyog majd.

Fújás #1Fújás #2Kész lámpabúraKész lámpabúra